منتدى المعرفة البيطرية
بسم الله الرحمن الرحيم

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة

يرجى التكرم بالدخول... اذا كنت عضوا معنا او التسجيل اذا كنت طبيبا بيطريا ولم تسجل سابقا كعضو بالمنتدى

لذا نرغب وبكل محبة في انضمامكم الى اسرة الاطباء البيطريين العراقيين
ونتشرف بزيارتكم للموقع وتسجيلكم معنا

تقبلوا خالص الشكر والتقدير

المدير العام للمنتدى

منتدى المعرفة البيطرية

منتدى متخصص للاطباء البيطريين..يشمل العلوم البيطرية والبحوث والدراسات والتجارب الحقليه البيطرية
 
الرئيسيةالرئيسية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  دخولدخول    
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
اعلان...CAUTION
--------------------------------- تنبيه: لقد تم غلق معظم نوافذ المنتدى للزوار فعلى الجميع الدخول والتسجيل لرؤية جميع النوافذ المغلقة ........ ناسف لازعاجكم / المدير العام ********--------------------------------- CAUTION: I have been shut down most of the windows forum for visitors, everyone must register and login to see all the windows closed .......... We regret the inconvenience / General Manager
الساعة الان
بتوقيت العراق الحبيب
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Dr. Mohannad Al-Waili
 
noor2003
 
Jamal Albnh
 
ibrahem
 
dr.Mayce alreem
 
dr Mithaq
 
Dr. Tuhfa
 
د اياد عبد الكريم شكر
 
سارة احمد
 
Dr. Hanaa
 
المواضيع الأخيرة
» جواز سفر للكلب
الإثنين يوليو 10, 2017 11:15 pm من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» اهم الامراض المشتركة بين الانسان والحيوان
الأحد مارس 12, 2017 2:10 pm من طرف مصعب محمد

» تنعي المستشفى
الجمعة مارس 10, 2017 5:50 pm من طرف د.نعمان

» شهداء الطب البيطري
الإثنين فبراير 20, 2017 10:56 pm من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» الشهيد د. حيدر خلف الشمري
الأربعاء فبراير 08, 2017 5:23 pm من طرف Dr.Hussein Alawsi

» سؤال .... لوسمحتم؟
السبت يناير 28, 2017 12:01 am من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» العراق اولى بهم ...من الغربة
الأحد يناير 15, 2017 11:40 pm من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» خناق الخيل Strangles
الثلاثاء ديسمبر 13, 2016 12:33 am من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» دراسة سريرية لنسبة الحمل وأسباب العقم الوقتي في الأفراس العراق
الإثنين نوفمبر 14, 2016 9:57 pm من طرف Dr. Mohannad Al-Waili

» الفحوصات التناسلية الداخلية في الأفراس
السبت نوفمبر 12, 2016 7:44 am من طرف Dr. Talaat

» المغص التقلصي في الخيول
السبت نوفمبر 12, 2016 7:38 am من طرف Dr. Talaat

» الوقاية من الأصابة بالأمراض الطفيلية في الخيول
الخميس نوفمبر 10, 2016 4:27 am من طرف Dr. Talaat

» البروستاكلاندينات وأستعمالاتها في الأفراس
الخميس نوفمبر 10, 2016 4:24 am من طرف Dr. Talaat

» كسور العظام الاحوضية في الخيول
الخميس نوفمبر 10, 2016 4:20 am من طرف Dr. Talaat

» كسور الأجهاد في خيول السباق
الخميس نوفمبر 10, 2016 4:18 am من طرف Dr. Talaat

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 9 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 9 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 809 بتاريخ الجمعة سبتمبر 30, 2016 9:05 am
عدد زوار المنتدى

زوار المنتدى
free counters
المساعدة برفع الملفات والصور
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط المعرفة veterinaryknowledge البيطرية على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتدى المعرفة البيطرية على موقع حفض الصفحات
شاطر | 
 

 Docking and Cropping

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:10 pm

Docking is used as a term for the intentional removal of part of an animal's [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. The term cropping is also used, more commonly in reference to the docking of ears, while docking more commonly—but not exclusively—refers to the tail. The term tailing is also commonly used. The stump of the tail commonly is known as the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].

Originally, most docking was done for practical purposes. For example, a large [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] used for hauling large loads might have its tail docked to prevent it from becoming entangled in tow ropes or harnesses; without docking, it could be dangerous to the horse, and very painful if the tail were tangled, and inconvenient to the owner to tie up the horse's tail for every use.

Agricultural practice[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
A lamb in Australia which, unusually, has not had its tail docked.



Tail docking may be performed on [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for a variety of reasons.
In the case of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], where commercially raised animals are kept in [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], tail docking is performed to prevent injury or to prevent animals from chewing or biting each others' tails.
Many breeds of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] have their tails docked to reduce [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Also used for this purpose is [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
While tail docking is an effective preventive method in some cases, if it is not carried out correctly it may result in other problems such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
Depending on the animal and the culture, docking may be done by cutting (knife or other blade), searing (gas or electrically heated searing iron), or constriction methods, ie. rubber ring [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
As with docking of dogs, it has been identified that this practice contributes to masking underlying shortcoming of a breed, which - if docking were not the general practice - would be countered through selective breeding of animals where the tail does not lead to medical problems.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:13 pm

DogsMain article: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

As with other domesticated animals there is a long history of docking the tails of dogs. It is understood to date at least to the Roman empire.
The most popular reason for docking dog breeds is to prevent injury to working dogs. For instance, it has been stated that a vermin's bite to the working dog's flop ears can lead to a systemic infection, a serious medical problem that wouldn't occur were there no flop ears to be bitten.
In hunting dogs, the tail is docked to prevent it from getting cut up as the dog wags its tail in the brush.[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]
This is contested by a wide range of groups and is often considered a form of [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. This has led to the practice being outlawed and made illegal throughout many countries, in some of which dogs are no longer bred for work, or used as working animals.
For example, in United Kingdom tail docking was originally undertaken largely by dog breeders. However, in 1991, the UK government amended the Veterinary Surgeons Act (1966)[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], prohibiting the docking of dog's tails by lay persons from 1 July 1993[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Only veterinary surgeons were, by law, allowed to dock.
However, following the passage of the law, the Council of the Royal College of Veterinary Surgeons in November 1992, ruled docking to be unethical, "unless for therapeutic or acceptable prophylactic reasons". The requirement in which the Royal College considers prophylactic docking to be acceptable are so strict as to make the routine docking of puppies by veterinary surgeons extremely difficult. Vets who continue to dock risk disciplinary action, and can be removed from the professional register.
Those found guilty of unlawful docking would face a fine of up to £20,000, up to 51 weeks imprisonment or both.
They can only dock the tail of "working" dogs (in some specific cases) - e.g. hunting dogs that work in areas thick in brambles and heavy vegetation where the dog's tail can get caught and cause injury to the dog.
In 1987 European Convention for the Protection of Pet Animals, established by Council of Europe has prohibited docking[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]].
Also, Norway completely banned the practice in 1987[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]].
Other countries where docking is banned[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]]: Australia, Austria, Belgium, Brazil, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Scotland, Slovakia, South Africa, Sweden, Switzerland, Virgin Island, Wales
Manx CatsMain article: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

The tail on a tailed or stumpy (partial tailed) [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] is sometimes docked at birth to prevent [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] to which the cats' partial tails are prone, as a preventative measure[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]. Such arthritis can cause the cat extreme pain.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:18 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:19 pm

Cattle
Cattle on large [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] often have the tail brush (not the dock) cut shorter (banged) before their release to indicate those having been counted, treated, their current pregnancy status etc. This is termed a 'bang-tail muster’ and those with long tails have not previously been counted.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:21 pm

History of docking and cropping
Historically, tail docking was thought to prevent rabies, strengthen the back, increase the animal's speed and prevent injuries when [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] In early Georgian times in the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], tax was levied upon working dogs with tails and so many types of dogs were docked to avoid this tax.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The tax was repealed in 1796 but that did not stop the practice from persisting.
In modern times, tail docking is done either for [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] purposes. For dogs who worked in the field, such as some [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], tails could collect [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], causing pain and infection and due to the tail's wagging may be subject to abrasion or other injury while moving through dense brush or thickets. Tails with long fur could collect feces and become a cleanliness problem, and particularly for herding dogs, longer tails could be caught in gates behind livestock[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]].
In dogs used for guarding property (such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] or [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]), docked ears are thought to make the breed appear more ferocious; hanging ears are reminiscent of the naturally droopy ears of puppies, looking more cute than dangerous. Cosmetic docking is also done to meet breed registries standards.
For dogs with tail injuries that cannot be treated sufficiently with basic medical treatment, the tail can be docked to remove the damaged portion.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 07, 2009 5:22 pm

Controversy
Docking of the tail and ears are both procedures which have been subject to controversy in recent times. Proponents state that the procedures are not significantly painful and can prevent future health problems that cause more pain and risk of infection than the docking procedure. Proponents believe that docking done almost immediately after birth ensures that the wound heals easily and properly, claiming that whatever pain the procedure cause is a worthwhile trade off.
Docking of less than 10-14 days old puppies are routinely carried out by both breeders and veterinarians without anesthesia.[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Opponents of these procedures state that most tail dockings are done for aesthetic reasons rather than health concerns and are unnecessarily painful for the dog. They point out that even non-working show or pet dogs are routinely docked. They argue that in breeds whose tails have been traditionally and routinely docked over centuries, such as [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], little attention is paid to [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] for strong and healthy tails.[[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]] As a result, tail defects that docking proponents claim makes docking necessary in the first place are perpetuated in the breeds. They point out the many breeds of working dogs with long tails that are not traditionally docked, including [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] and [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط].
Robert Wansborough argues in a 1996 paper[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] that docking dogs' tails puts them at a disadvantage in several ways. Firstly, Wansborough argues that dogs use their tails actively in communicating with other dogs (and with people); a dog without a tail might be significantly handicapped in conveying fear, caution, aggression, playfulness, and so on. In addition, certain dog breeds use their tails as rudders when swimming, and possibly for balance when running, so active dogs with docked tails might be at a disadvantage compared to their tailed peers.
Wansborough also investigates seven years of records from an urban veterinary practice to demonstrate that undocked tails result in less harm than docked tails.
Critics point out that kennel clubs with breed standards that do not make allowance for uncropped or undocked dogs put pressure on owners and breeders to continue the practice. Although the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] (AKC) says that it has no rules that require docking or that make undocked animals ineligible for the show ring,[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] breed standards for many breeds puts undocked animals at a disadvantage for the [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ring. For example, the American breed standard for boxers recommend that an undocked tail be "severely penalized."[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] The AKC position is that ear cropping and tail docking are "acceptable practices integral to defining and preserving breed character and/or enhancing good health."[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Mohannad Al-Waili
المدير العام ...Director-General of the site
المدير العام ...Director-General of the site
avatar

الحمل عدد المساهمات : 4318
نقاط : 5720
السٌّمعَة : 84
تاريخ الميلاد : 13/04/1962
تاريخ التسجيل : 07/08/2009
العمر : 55

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   السبت سبتمبر 12, 2009 8:12 am

Thank you very much for this great contribution
Your's Sincerely

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr. Hanaa
طبيبة بيطرية عراقية
طبيبة بيطرية عراقية
avatar

الدلو عدد المساهمات : 1046
نقاط : 1612
السٌّمعَة : 8
تاريخ الميلاد : 21/01/1979
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 38
الموقع : USA

مُساهمةموضوع: رد: Docking and Cropping   الإثنين سبتمبر 21, 2009 8:20 pm

You're welcome [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Docking and Cropping
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى المعرفة البيطرية :: English Veterinary Forum :: General Topics-
انتقل الى: